Mikor a „másolat” eredeti
2016. szeptember 29. írta: műtárgy

Mikor a „másolat” eredeti

Ügyes csalók pénzszerzési módszere a műkincshamisítás, aminek leleplezésére szakavatott szemekre van szükség. Néha viszont a szakavatott szemek is képesek tévedni, úgy, mint ahogy egy walesi múzeumban évekig tárolt flamand festménynél, amiről csak nemrégiben derült ki, hogy eredeti és nem hamisítvány.

Jacob Jordaens: Meleager and Atlanta, 1624, olaj vászon, 241x151
Forrás: news.artnet.com

A 17. századi flamand festőmester, Jacob Jordaens Meleager és Atalanta című festménye közel 150 éve már tulajdonát képezte a walesi Swansea Museumnak és meg voltak róla győződve, hogy csak egy hamisítvány. Ezért évtizedeket töltött a múzeum raktárában, a látogatóktól elzártan, amikor is a BBC1 riportere fel nem fedezte az adatbázisban a képet, ismeretlen alkotóval megnevezve.

Végül beigazolódott a gyanúja, pedig a festmény hátoldalán címke figyelmeztetett arra, hogy ez csak egy 18. századi hamisítvány, a keretének speciális vizsgálatakor kiderült, 1619 és 1622 közé datálható.  Ez pedig nagy és megdöbbentő felfedezés Ben van Beneden szerint, aki a Antwerp’s Rubenshuis Museum igazgatója.

A van Benden által hitelesített festményt jövő hónapra tervezi a múzeum leleplezni. Az eredetiség bebizonyításával pedig a műalkotás piaci értéke közel 4 millió fontra rúgott.

Forrás: Artnet

A bejegyzés trackback címe:

https://mutargy.blog.hu/api/trackback/id/tr8111751373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása