Szárnyal az online műtárgypiac
2016. április 26. írta: kristofkristofkristof

Szárnyal az online műtárgypiac

Múlt héten jelent meg a Hiscox éves jelentése az online műtárgypiacról, a műtárgy.com most ennek a megállapításai közül szemezget az artsy nyomán. A jelentés legfontosabb megállapításai megerősítik a TEFAF márciusi riportjának a legfőbb állítását, miszerint hiába esett vissza a műtárgypiac forgalma, az online kereskedés továbbra is töretlenül szárnyal. Az alábbiakban az öt legfontosabb megállapítást szedtük össze.


1. Az online eladások 24%-kal nőttek, és tavaly már 3,27 milliárd dollár értékben adtak el műtárgyakat online

Az online műtárgy-kereskedelemmel foglalkozó platformok növekvő száma is tüzelheti a piaci szegmens növekedését, amely a 2013-as, 1,57 milliárd dolláros forgalomhoz képest 2015-ben már 3,27 milliárd dolláros forgalmat generált. Ha ez a növekedés ilyen ütemben folytatódik, akkor az online műtárgypiac összforgalma 9,58 milliárd dollár lesz az évtized végére, sőt, ezek még a konzervatív becslések, mivel ebben a számításban a kínai piac még nincs is benne. Az online műtárgypiac annak is köszönheti a folyamatos növekedését, hogy a tavalyi év visszaesése a legdrágább alkotások piacát érintette, miközben az online piac jórészt az olcsóbb, 10.000 dollár alatti kategóriában tarol.

Szárnyal az online műtárgypiac

 

2016-ban is dinamikus növekedés vár az online műtárgypiacra. Fotó: unitedcountryblog.com



2. Az online műtárgyvásárlók vissza is térnek: 92%-uk tervez a következő évben legalább ugyanannyiért online műalkotásokat venni

Az online műtárgyvásárlók 92%-a tervez a következő évben is minimum hasonló értékben vásárolni, ami a 2014-es 86% után komoly növekedést jelent. Azok száma, akik 2015-ben először vettek online műtárgyat, kissé csökkent, de ez csak azt jelenti, hogy ez a piaci szegmens megizmosodott, és már állandó vevőkre számíthat. Ez másik oldalról azonban azt is jelenti, hogy sok gyűjtőnek az online vásárlás nem egy teljesen külön piacot jelent, hanem a vágyott alkotások beszerzésének egy módját, ami azzal is járhat, hogy a műtárgypiaci visszaesés hosszútávon az online szegmenst is érintheti. Az online vásárlóknak csak a 10%-a költött 100.000£-nál is többet online, a többségük a 100.000£ alatti kategóriában vásárolt, a felük pedig 1.000£-nál is kevesebbet költött az online műtárgypiacon 2015-ben. Ez az eloszlás jót jelent az online piacnak, mivel azt jelzi, hogy évről évre új, kis összegekért vásárló gyűjtők lépnek be az online piacra.

3. Az online galériák és nem az online aukciók lehetnek a nyerők

Bár az online galériák és aukciók is növekedést mutattak 2015-ben, de a legnagyobb növekedést az online galériák, “piacterek" könyvelhették el. Ezek a platformok különösen a 18 és 35 év közöttiek körében népszerűek, ahol a megkérdezettek fele vásárol műtárgyakat online galériákon keresztül. Ez azt jelenti, hogy most először az online galériák népszerűsége meghaladta az online aukciókét. Úgy tűnik az online vásárlók inkább a fix árak vásárlást kedvelik, és már a nagy aukciósházak, mint a Christie's is egyre inkább fix áron árulnak online műtárgyakat.

4. Az online műtárgypiacon is egyre fontosabbak a hordozható eszközök

Ahogy egyre kevesebb az asztali számítógép és egyre több az okostelefon és a tablet, ezek az eszközök nagyobb és nagyobb szerepet kapnak az online műtárgypiacon is. A legfrissebb felmérés szerint az online műtárgypiaci megtekintések 40%-a és a vásárlások 24%-a hordozható eszközökön történik. Természetesen nem minden online platform ér el ugyanakkora mobilos forgalmat, de minél mobilbarátabb az online felület kialakítása, annál több ilyen vásárlóra lehet számítani. Érdekes módon, a mobileszközökön keresztüli vásárlás nem elterjedtebb a fiatalabb gyűjtők körében, mint a teljes populációban, sőt a tendenciák azt mutatják, hogy az online műtárgypiaci böngészések inkább mobilról, míg a vásárlások inkább asztali számítógépről történnek.

5. Az Y generációs gyűjtőknek már a 19%-a online vásárol műtárgyat életében először

Az Y generáció gyűjtési attitűdjeit nagyban befolyásolják az érzelmek, de természetesen a befektetési és a társadalmi motivációk is erőteljesen jelen vannak. Úgy tűnik, hogy ezt a generációt a képzőművészet érdekli a legjobban, a design csak ezt követi. Az Y generáció műgyűjtői már azonos számban preferálják az online és az offline vásárlást. Az is elmondható az online vásárlókról, hogy nem álltak meg évi egy tranzakciónál, 2-5 alkotást is vettek online az elmúlt évben, és 68%-uk még többet tervez jövőre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mutargy.blog.hu/api/trackback/id/tr88665868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása